dinsdag 17 juni 2008

Als ik een vlinder was

Als ik een vlinder was,
vliegend in de wind.
dan was ik naar je toe gevlogen.
en was ik zo blij als een kind.

Als ik een vlinder was,
vliegend in de wind.
zou ik naar je toe komen,
en je vertellen hoe mooi ik je vind.

Als ik een vlinder was,
en jij zou het even niet meer aankunnen.
zou ik je op mijn vleugels dragen,
en jouw moeilijkheden verdunnen.

Als ik een vlinder was,
was ik net zo mooi als jij.
zo fleurig, zoveel kleur.
en 2 prachtige ogen, die zagen mij.

Als ik een vlinder was,
en ik zou vrij zijn en mogen doen wat ik wou.
zal ik naar jouw komen,
en je vertellen hoeveel ik van je hou.

Als ik een vlinder was,
en ik was bang voor mensen die ik zou zien.
zou ik alleen jouw vertrouwen,
en je een kusje geven misschien.

Als ik een vlinder was,
zou ik nooit meer huilen.
ik zal het nooit weggeven,
en alleen met JOUW willen ruilen.

Als ik een vlinder was,
zou ik in jouw buik gaan zweven.
daar bij al die andere vlinders.
en was ik altijd bij je gebleven.

Als ik een vlinder was,
zou ik je alle liefde van de wereld geven.
ik zou zo vaak naar te toe vliegen,
al is het maar even.

Als ik een vlinder was,
en ik mocht zelf weten wat ik deed.
dan zal ik elke dag naar jouw komen,
en er zou geen dag zijn dat ik dat vergeet.

Maar die vlinder ben ik niet,
en toch ben ik wel blij.
want je blijft altijd,
een speciaal plekje hebben in mij!

Floris Gouw

1 opmerking:

Daisy zei

Hey floris,

Geweldig gedicht.
Ik ken jouw gedichten van smsgedicht.nl!
Je hebt ook wel eens gereageerd op mijn gedichten.
Ik vindt dat je echt talent hebt,heb je ergens anders nog meer werk staan??

CrazyUkkie (dat is mijn nickname op smsgedicht.nl)